Translate

söndag 30 september 2018

Podcasten Konsten att vara


Läsning är terapi för själen men det har jag upptäckt att även podcasts kan vara. Mitt tips för att överleva långa bil/buss/tåg/flygresor är podcasts! Sätt på en tillräckligt bra och tiden flyger fram, precis som den gör när man läser en riktigt bra bok.

Mitt första podd-tips är Konsten att vara som görs av Clara Henry och Gustaf Jernberg. Den var bra från start men har ändå lyckats växa i mina ögon. Jag vill framförallt rekommendera avsnittet Konsten att inte vara rasist. "I elfte avsnittet försöker Clara tänka på sin hälsa, och undvika sverigedemokratiska åsikter på Twitter, men det är ju i princip omöjligt. Gustaf vill påminna alla om att det inte är okej att slå Rihanna och Clara ifrågasätter om Alexander Bard faktiskt är "Sveriges mest intelligenta person". Clara har dessutom legat vaken över sitt Moment of the weak och Gustaf berättar om när han ljög för sina föräldrar första gången han gick i Prideparaden." Lyssna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Sarah Dessen - författaren som alltid levererar

Sarah Dessen föddes år 1970 i Illinois, USA.  Sarah Dessen är för mig författaren som alltid levererar. Hon har lyckats leverera hela å...